logo
... na kole, pěšky či autem ... fotky, zážitky, odkazy, zkušenosti ...

Krkonoše 12.-15.12.2013

když hřebeny hor zalévalo slunce a vše ostatní
zmizelo pod šedivým příkrovem

výlet č. 3 - z Výrovky přes Liščí horu do Pece pod Sněžkou

Dnes poprvé neběžím ven ještě před snídaní - v klidu balím a zřejmě se na mne tentokráte dostane i nějaké to kolečko salámu, protože nepřijdu k bufetovému stolu jako poslední. Salám bych sice klidně zase oželela, ale dneska zmizel svět za šedivou záclonou :-(

Výrovka

Výrovka (prosinec 2013)

Mám zamířit rovnou dolů nebo se držet původního plánu a vzít to přes Liščí horu? Dobrá, zkusím to přes Liščí horu, času mám dost, cestu do Brna zvládnu i po setmění. Tedy když se mi podaří odjet z toho parkoviště u vodojemu - v koutku duše mi přece jen občas prolétne myšlenka, že jestli se ta cesta od vodojemu pod lesem dolů do Pece pokryje ledem či sněhem, zřejmě se od něj bez pomoci nevyhrabu...

Výrovka - Chalupa na Rozcestí - Liščí hora - Liščí louka - rozhledna Hnědý vrch - Liščí louka - Lesní bouda - Pec pod Sněžkou, cca 11 km

z Výrovky k Chalupě na Rozcestí

z Výrovky k Chalupě na Rozcestí (prosinec 2013)

Ale vypadá to nadějně, občas se ukáže i trocha světlounce modré.

Stromy jsou pokryté námrazou a konečně se dostávám pryč z té šedivé.

z Výrovky k Chalupě na Rozcestí

z Výrovky k Chalupě na Rozcestí (prosinec 2013)

Dokonce se ukáže i vrchol Sněžky. Dobře jsem si zvolila, ještěže jsem nezamířila rovnou dolů.

Čeká mne mírné stoupání, nadmořská výška Liščí hory je 1363 m. Vpravo les, vlevo les, to jsem zvědavá, jestli nahoře bude opravdu to vyhlídkové místo zakreslené v mapách... A bylo :-)

na Liščí hoře

na Liščí hoře (prosinec 2013)

Sice se mi daří zapadnout několikrát hluboko do sněhu, ale nakonec se dostávám až do místa, odkud vidím nejen Sněžku, ale i Studniční a Luční horu.

Ale nejúžasnější je pohled směrem k Černé hoře - jen špička vysílače ukazuje polohu tohoto vrcholu.

na Liščí hoře

na Liščí hoře (prosinec 2013)

Liščí louka je o 150 výškových metrů níž a je to tu za dnešních sněhových podmínek nebezpečné - většina běžkařů lyže raději sundává a nasazuje je zase až na louce.

na Liščí louce

z Liščí hory na Liščí louku (prosinec 2013)

Na Liščí louce dělám krátkou odbočku - někde vlevo bych měla narazit na rozhlednu Hnědý vrch.

rozhledna Hnědý vrch

rozhledna Hnědý vrch (prosinec 2013)

Rozhledna se svislou dřevěnou konstrukcí s ocelovými nosníky a schodištěm se nachází u horní stanice lanovky na Hnědý vrch ve výšce 1207 m od roku 2009. Je 31 metrů vysoká a z vyhlídkové plošiny ve výšce 27 metrů se lze rozhlédnout na krkonošský hřeben - Luční horu, Studniční horu a Sněžku a taky na Růžovou horu, Pěnkavčí vrch a Javor. Jenže pouze v létě v době provozu lanovky (tj. červen až říjen, 9-16 hod.). Mám tedy smůlu - ale z Liščí hory byl ten pohled určitě hezčí.

na sjezdovce pod rozhlednou (prosinec 2013)

Trochu zklamaná se vracím zpátky k Lyžařské chatě.

na Liščí louce

na Liščí louce (prosinec 2013)

Počasí se kazí přesně podle předpovědi a obloha se zatahuje s blížící se frontou. Brzy se dostanu opět do vrstvy nízké oblačnosti a až se z ní v Peci vynořím, zřejmě už slunce nezahlédnu.

z Liščí hory k Lesní boudě (prosinec 2013)

A přesně tak to dopadlo. Minula jsem několik sjezdovek, včetně té, na kterou jsem měla ten krásný výhled z okna chaty Výrovka - Javor, nejdelší osvětlený svah v ČR. Trochu nezvyk začlenit se zpátky mezi ty davy lidí a aut :-)

Vlčí potok

Vlčí potok (prosinec 2013)

Ale hlavní je, že silnička od vodojemu je naprosto v pohodě sjízdná a jakmile se napojím v Peci na hlavní silnici do Trutnova, už by neměl být po cestě do Brna žádný problém. Je poledne, se setměním budu doma.

Rozcestník:

úvod

výlet č. 1 - vzhůru na Sněžku přes Úpské rašeliniště a Obří sedlo
výlet č. 2 - z Luční boudy přes Stříbrný hřeben do Slezského sedla (Špindlerova bouda) a přes Slonecznik a vyhlídky na Wielki a Maly Staw zpět na Luční boudu